Wednesday, June 2, 2010

9.01 pagi - aku kebosanan

Hi...



hari ni mcm hari semalam...BOSAN!!!!! Adussss...aper aku nak buat ni...ini la kalo da boss cuti seminggu smp aku xtahu nak wat aper...yang peliknya masa aku pregnant dulu sampaikan tak cukup kaki nak melangkah..tapi sekarang jgn kata tak cukup kaki, kaki pon da tak tahu nak gi maner...hahahaha...







pagi ni aku terjaga dengan sendiri tanpa bantuan alarm pukul 5.55pagi..tetiba aku nampak mak aku tercegat depan aku sambil mendukung cucunye yakni anak aku..hehehe...rupenye Najla lapar susu..mesti korang mcm maner Najla ada dengan mak aku kan.sebab malam semalam dia tidur dengan mak aku..sebab aku kan tengah selsema..terpaksa berjauhan sementara...sambung balik cerita tadi, masa pangku Najla aku rasa badan dia agak panas..aku dah risau da...nak demam ke anak aku ni.. Masa cucuk 2 bulan mggu lepas Najla tak demam pun..sekarang ni kot baru nak demam...lepas bagi dia susu,aku letak bedak sejuk kat muka dia supaya dia lena tido..Alhamdulillah,lena betul dia tido..sian anak ibu ni..tapi Najla baik,dia tak banyak ragam.. =) Aku pesan kat mak aku suruh dia bawak sekali ubat demam Najla letak kat rumah pengasuh...ingat japgi nak call pengasuh nak tanya pasal Najla..






Lepas da say gudbye kat Najla,aku pun pergi keje dengan hubby..sampai opis sorang pon takde lagik..aku terus on9 FB dulu..huhuhu...tengok update2 terkini...ermmm...mcm biasa jek...kul 8.05 pagi td pergi beli bekpes kat library...nasi goreng + telur mata..huhu..boleh tahan sedapnye...=) Lunch hari ni tak tahu nak kemana...teman lunch ku takde ari ni..Rose pergi KLCC...ada exhibition...huuhu...lunch date dengan orang lain la gamaknye...hehehe..kak shima ada,elly,rina,azie and kak ita pon ada..hehehe..mesti dorang nak gi Alamanda...alamak kopak la purse aku...huhuu






Around 9.30am, aku call mak aku tanya keadaan Najla and my mum said yang badan Najla tak panas masa dia anta Najla kat umah pengasuh...lega hati aku ni...harap2 sangat aku jemput balik nanti demam da kebah...insyaAllah...=)


10.03pagi: Haaaa..baru pukul 10 pagi...adoiiii...nape lambat sgt jam ni...ishhhh...aku da berada di tahap kebosanan ni....huwaaaaaaaa........nak balikkkkkk!! nak jumpa Najla!!!!




Ber"msg" dengan my bff, Nur Fareha Nor Rashid dekat FB..."yang,u jgn serabut erk...i kan ader disisi u selalu...hehehe".....sian la ngn sayang aku sorang ni...hehehhe




11.20pagi: Kak Shima da memulakan soalan cepu mas dia "nak make mano ari ni" hehehe..tiap2 hari dia akan tnye dan msg2 buntu x tahu nak mkn maner..sekarang ni bertambah susah la sbb kafe kementerian dah tutup..tahap kebersihan tak memuaskan..samada mkn kat KKM @ Alamanda...2 itu je pilihan kami setiap hari..kalo taknak mkn mewah2 sgt pergi KKM..kalo teringin nak mkn mewah2 dan sgt sedap kat Alamanda la...tp kalo poket pon da kering..huhuh..paham2 jelaaa...=(









hehehe...bila takde keje carik keje kan...hehehe..ni rina punya pasal la..aku try la satu link ni..wajah kite waktu 20thn akan dtg...hehehe...hasilnyeeeeee....kelaka la plak...




hehehe...kelaka kannnnn...kuikuikui...



to hubby: even muke syg berubah sikit tp abg tetap syg kannnn...hehehe











ari ni lunch date dgn rina,kak ita,kak shima and elly kat KKM...huhuhuh...mkn lauk ayam goreng + kuah tempoyak + kuah ayam msk kicap...hehehe..tambah dgn air bandung = RM 5....







3.05 ptg: Mataku terasa sgt berat...da 3-4 kali nguap da ni...apa citer erk baby Najla...ermmm...nak pi tepon mak jap la...ermmmm...xangkat tepon la plak...bz kot...xpela,japgi try lagik..br lps bercakap ngn my mum..she is on daway blk umah..blk awal!!! huwaaa...beshnyeee...nak balik awal gak..dats mean ari ni aku xyah jemput my baby kat umah pengasuh la..blk umah trs dpt main ngn my baby..hehehe..xsabanye nak blk..da rinduuuu...cepatla kul 5...







4.28ptg: okies...lagik setengah jam je nak blk..Najla...tggu ibu kat umah yeee...ibu nak blk da ni..nnt blk ibu cium2 pipi Najla yg "bab-bab" tu..pastu kite borak2 yeee...
















p/s: Anak adalah amanah dan rezeki dari Allah s.w.t....Kita sebagai ibubapa diamanahkan untuk mendidik dan menjaga mereka mengikut landasan agama Islam..Didiklah mereka sebaik-baiknya...InsyaAllah...=)
































No comments:

Post a Comment