Thursday, June 3, 2010

Selamat Ulangtahun yg pertama =)

Salam...



29-5-2010.....genap 1 tahun aku dan suami mendirikan rumah tangga...terasa begitu pantas masa berlalu..sedangkan aku rasa baru semalam aku dan suami baru diijabkabulkan(betul ke ejaan ni...huhu)...pejam celik pejam celik da setahun kami bersama..dan dalam setahun pelbagai kenangan yang dapat dicipta..tak kira la manis ke pahit ke..




Kebanyakkan pasangan yang baru meraikan ulangtahun yg pertama mesti celebrate kat tmpt yg grand2 kan...yela,mcm kat hotel 5 bintang..tak pon kat restoran bertaraf mewah..kalo kat kl mesti si suami belanja candle light dinner kat restoran berpusing di menara KL...makanan pula yang mahal2 aje...makanan ciput jek,bayangkan atas pinggan yang besar tu cume ader ayam panggang yang tersangat la kecil size nye,kemudian ada mashed potato satu scoop, kuah dia pastu ader la hiasan daun2 skit tapi harga mencecah berpuluh2 ringgit...huhuhu..pastu belum lagi dengan hadiah bunga sejambak,coklat 1 bungkus atau kalo orang yg kaya lebey sikit dapat la belikan hadiah macam jam tangan ke cincin berlian ke...huh.....berapa la kos sume tu kan..






Masing2 ada cara yang tersendiri tuk meraikan ulangtahun perkahwinan mereka..termasuk la aku dan suami...kebetulan hari ulangtahun pertama kami pada minggu lepas,kami sekeluarga pulang ke kampung suami di Labis,Johor... Sebenarnya aku ni memang jenis orang yang terlalu simple..aku excited bila tiba tarikh ulangtahun tiba..so bila tepat jam 12mlm 29-5-2010,aku pon wish kat hubby : "selamat ulangtahun sayang..." kemudian aku cium pipi and dahi dia...huhu..time tu org lain sume dok nyenyak tido..hehehe...






On daway balik kampung Labis,Johor.



Betapa lenanya Najla tido dalam kereta...jeles ibu...




Pagi 29hb tu kami semua(termasuk keluarga abg ipar and kakak ipar aku) bersiap nak pergi kenduri kahwin di Yong Peng( xsilap aku la...keluarga pengantin dgn keluarga mentua aku ni kira ada kene-mengena laa)...sebelum pegi kenduri, kami singgah umah nyayi(atau dikenali nenek) dulu..nak tgk keadaan dia..hampir 1 jam lebih jugak la nak ke umah nyayi...Alhamdulillah nyayi sihat..walaupon da berumur lebeh 80 tahun tp masih kuat berjalan..=) setelah hampir 1 jam kami kat umah nyayi,kami 4 keluarga pun bergerak ke umah kenduri..tema kaler pink+purple+putih...pelamin cantik,buat kat tengah laman..x sempat nak snap gambar la..Najla menangis sebab lapa + panas...huhu...sampai2 je kami terus makan sebab masing2 da kebulur..heheheh..yela,last kami mkn bekpes pg kul 8pg,smpi umah pengantin da nak kat kul 2 mau masing2 x lapa..hehehe...da setel makan, masuk umah pengantin nak tgk pengantin..ingat nak duk dalam umah sekali tu punya la bahang panas terus tak jadi..lalu kat dapur umah ader la ruang mcm ruang tamu kecil pastu ader kipas, apa lagi kami pon terus lepak kat situ..siap ader kuih2 dalam balang..da macam hari raya plak..huhuu...kitaorg duk lama gak,sampai Najla tertido..syok dok bawah kipas..hehehe..



On daway balik dari kenduri masing2 da keletihan...aku pon tertido dalam kete..dalam kul 3.30ptg kami smp umah..."NAJLA,TIME TUK TUKAR PAMPERS SAYANG...." hehehe...haaa...bila bukak beg baju Najla tengok ada kad..tapi nama kat luar tu nama Najla..aku dok pikir sape yang bagi erk...ermmm..aku buat dono jela..da siap tukar pampers Najla,bagi dia tido dulu,pukul 5 nanti kejut balik baru bagi mandi... Aku teringat balik pasal kad tu,aku pun pegi la tengok balik kad tu...hehehhehe....bila aku bukak jek sampul tu..tgk kad tu tulis TO MY WONDERFUL WIFE...huhuu...rupa2nya ayah Najla nak bagi kad tu kat ibu Najla tapi saja letak nama Najla.huhuhuh..patutla bila tanye dia tadi dia buat2 tak tahu...heheheh...thanks sayang..terharu la baca kad suami bagi...sampai meleleh jugak la airmata ku...huhu..sedey jugak sebab tak dapat nak belikan apa2 tuk suani..al-maklum la cuti tanpa gaji..huhu..duit kurang tak dapat nak belikan hadiah.."abg,insyaAllah,gaji bulan 6 nnt orang belikan abg hadiah erkk..tak mahal tapi ikhlas dr hati org.."




Apa yang aku cuba sampaikan, tak kira la macam mana cara sambutan pun janji ikhlas dari hati..tengok mcm suami I..walaupun dia tak bawak aku gi makan candle lite dinner kat restoran ahal @ makan kat hotel 5 star tapi bila dia ikhlas walaupun dengan hanya sekeping kad tapi sudah cukup buat hati aku gembira dan senang..lebey2 lagi dengan kata2 yang betul2 meruntun jiwa..hehe..sekali lagi " Terimakasih abg...org syg abg sgt2..."


On daway balik KL.....dan tido lagik...hehehe







No comments:

Post a Comment