Monday, May 31, 2010

Kehidupan Lama dan Baru - Ep. 2

Salam...bertemu kembali...hehehe..lama benti rehat dari tulis blog kerana menguruskan hal keluarga..



okies...kes ni berlaku pada tarikh 7/9/2008..kisahnya bermula pasal kucing aku laaa...si Mok ni..dia hilang satu hari tak masuk umah..kitaorg ni pon pelik la..maner plak la pegi si Mok..smpi ke maghrib kitaorg mencari..pastu aku terdengar suara kucing "meow....meow" aku pandang atas tgk dia ada kat atas bumbung..da tak tahu nak turun mcm mane..adooiiii...mcm2 usaha kitaorg buat supaya dia turun..disebabkan Mok terlalu gayat kitaorg amik tangga supaya dia bole turun dengan selamatnye..hehehe..akhirnya Mok berjaya gak turun...huhuhu...



Da satu hari duduk kat atas bumbung sah2 la kucing aku tu laporrr giler! Pastu ayah aku suruh la aku gi rebus ikan bagi dia makan...aku pon pegi la dapur,yang si Mok ni pon dok ngekor la aku ke dapur..aku bukak je api kusss semangat aku terkejut sebab api besar lain mcm..aku buat tak tahu jela..elok2 je aku pusing dan tak sampai 5 saat tetibe BOMMMMM!! Aku terus menangis sebab bunyi letupan kat dapur terlalu kuat...abah aku terus ke dapur dan bawak aku ke depan sebab takut ada letupan kedua..Ya Allah..dapur aku meletup rupanya..tp tong gas elok jek..sebenarnye mak aku gune jenis dapur yang melekat dengan cabinet..so,mungkin jugak tak ada aliran udara keluar sbb cabinet tertutup rapat..itu pasal la bole meletup..tine ni mak aku kat luar lagik,dok citer pasal kehilangan Mok ngn jiran sebelah( sbb dorg pon bantu dalam kes kehilangan Mok...huhu)



Bila aku keluar je,mak aku terus terpa aku and cek kalau2 ader luka kat maner2...yang aku ingat,memang ramai jugak yang datang kat umah aku sebab dorang cakap dorang dengar bunyi meletup terlalu kuat sampai ke masjid..kire jauh tuh...huhu..kemudian parents aku bwk gi klinik nak cek kalau2 ader luka yang tersembunyi..Alhamdulillah,xder luka teruk cume lebam dari lutut sampai ke bawah..terutama belah kiri laa..masa tengah cek aku asik tanya mak aku "maner Mok?" sebab masa kejadian Mok ada dengan aku...mak aku cakap tak tahu sebab tak nampak dia lari keluar umah...aku da risau da..takkan hilang lagik kot...bertambah risau bila mak aku cakap ada kesan DARAH kat tapak kaki aku...pastu bila doktor cek bukan darah tapi CILI...hahahah...lawak plak time tuh...Bila balik umah tgk keadaan dapur...perghhhh dasat betul penangan letupan gas..abis pecah berderai cermin tingkap dapur umah..Pintu cabinet byk yang rosak..huhu..Doktor bagi aku cuti seminggu...mula2 memang tak leh nak jalan langsung...asik baring jek..boring...Balik je umah,aku nampak Mok...huhu..dia pon selamat...hehehe...

Itulah kisah aku..........banyak jugak kejadian ngeri yang boleh meragut nyawa aku...tp aku tetap bersyukur ke hadrat Ilahi kerana masih lagik diberi kesempatan untuk bernafas di bumi Allah...amin...

No comments:

Post a Comment