Saturday, August 28, 2010

Berbuka puasa @ Restoran Nelayan


Hari Jumaat lepas bersamaan 27 Ogos 2010 aku,hubby dan my baby girl berbuka puasa kat luar. Sebenarnya ada reunion ofis lama aku Business Settlement Section, PETRONAS...atau lebih dikenali dengan nama manjanya BSS....Ya Allah rindunya aku pada dorang sume..So,lets start the journey for that day.......=)

Aku balik dari ofis sampai umah da kul 5.30ptg...so,siapkan baby girl dulu da 15minit..lps siapkan dia aku pulak amik turn mandi..and last sekali hubby aku...so,kitaorg gerak pon dalam kul 6-6.15ptg la...Ikut jalan Sg.Besi...da nama pon KL kan tak lari la dari perkataan "jem giler"...huh!

Aku pon da tak ingat start jem dari mana tapi sebelum Istana Negara tu da jem la...dan aku stuck dalam jem adalah dalam 1jam 20minit...dan kami berbuka dalam kereta dengan air mineral jek.,...sedeynye...dah la lupa nak bawak kurma...Najla dari da tido pastu bangun and tido balik baru sampai kat Restoran Nelayan tu....huhu

Masuk jek kat Restoran Nelayan...Ya Allah punya la ramainya umat manusia berbuka puasa kat situ...sampaikan makanan pon da berapa kali tambah...Hellooooo.....baru setengah jam berbuka ok...dan nak dijadikan cerita kitaorang da separate dengan lagik 1 group...kalo tak meja kitaorang patut dapat 2 meja...tapi since dorang ni pakai sistem kalo nak meja kena terus bayar so once dari kitaorang dapat bayar 1 meja jek sbb tak cukup cash...so,1 meja kat luar 1 meja lagik kat dalam tempat yang berhawa dingin (cit...bahasa baku)

Dan nak dijadikan cerita jugak la kan, steamboat yang kitaorang order tak sampai-sampai...akhirnya kitaorang amik keputusan makan ala carte jek...so,dapat makan pon gitu-gitu jela..memang tak memuaskan hati kitaorang la...

Next time kalo nak berbuka puasa, Restoran Nelayan mungkin tiada dalam list pilihan tempat la...

No comments:

Post a Comment